Įkurti nuosavą verslą nėra sudėtinga užduotis, tačiau jį išsaugoti ir išplėtoti – didelis iššūkis. Jau ne vienerius metus jauną verslą labai populiaru vadinti „startuoliais“. Veikia daugybė „startuolių“ programų, skatinama steigti naujas įmones, siekti novatoriškų idėjų įgyvendinimo ir vartotojams pristatyti tai, kas buvo iki tol nematyta ir negirdėta. Todėl verta įvardinti bet keletą „startuolio“ sėkmei svarbių detalių.

Suformuokite pamatines vertybes vardan įmonės vidinės kultūros

Vidinė įmonės kultūra padeda jai judėti pirmyn. Verslo įkūrėjai neturėtų savęs klausti, „kaip verslas gali man pagelbėti?“. Jie turėtų užduoti priešingus klausimus – „kaip aš galėčiau pagelbėti verslui?“ arba „ar šis sprendimas galėtų būti naudingas įmonei?“.

Todėl įmonės įkūrėjo pamatinės vertybės yra labai svarbi sėkmės sudedamoji dalis. Be to, kitas svarbus veiksnys, kurio neturėtų pamiršti nei vienas „startuolio“ įkūrėjas – tai pirmiau duoti patiems, negalvojant, kokią naudą gausime asmeniškai. Tiesiog stenkitės padėti visur, kur tik galite. Versle egzistuoja tam tikra „karma“, kuri pagelbėja tiems, kurie savo įmonę kuria teisingų pamatinių vertybių, o ne pinigų pagrindu.

Žmonės yra svarbiau nei idėja

Kiekvienas patyręs „startuolių“ rėmėjas ir investuotojas visų pirma labai didelį dėmesį skiria specialistų komandai, kuri sudaro vieną ar kitą „startuolį“. Tai reiškia, kad idėja netampa pačiu svarbiausiu veiksniu, lemiančiu naujo verslo suklestėjimą – tam didžiausios įtakos turi žmonės.

Jei galvotumėte apie pačias sėkmingiausias visame pasaulyje gerai žinomas kompanijas, idėja, kuria remiantis buvo pradėtas verslas, nebuvo tai, kas pavertė ją sėkminga. Tai buvo įkūrėjų ir komandos gebėjimas tinkamai vertinti klientų atsiliepimus, žvelgimas į ateitį ir prisitaikymas. Juk akivaizdu, kad „Amazon“ netapo „Amazon“ vien todėl, kad įkūrėjas buvo susitelkęs tik į knygų pardavimą.

Viskas ne dėl pinigų

Net jei pradėdami verslą ir žengdami pirmuosius savo žingsnius link savo verslo sėkmės, jūs jaučiate, kad pagrindinis tikslas yra pinigai – taip tikrai nėra.

Prisimenant tai, kad žmonės yra svarbiau nei idėja, įmonės savininkas turėtų didžiulį dėmesį skirti savo suformuotos komandos gebėjimui įsigilinti į vartotojų lūkesčius ir pageidavimus, tinkamu laiku įžvelgti galimybes ir greitai prisitaikyti prie besikeičiančios verslo aplinkos. Būtent darnaios ir išvien veikiančios komandos darbo vaisiai yra tai, kas padeda įmonei greičiau augti ir nesusidurti su stagnacijos problema.

Startupas
Pinigai neturėtų tapti pagrindiniu „startuolio“ tikslu.

Nemeskite kelio dėl takelio

Nemaža dalis pradedančiųjų verslininkų mano, kad šiandien kiekvieno verslo sėkmės formulė yra paremta moderniosiomis technologijomis ir inovacijomis, o ne siekiu pritraukti žmonių dėmesį ir paskatinti juos investuoti į naujai besivystantį verslą. Tačiau nereikėtų apsigauti ir nuklysti nuo savo pagrindinio kelio.

Turite suprasti, kad nepaisant to, kokioje technologinėje stadijoje yra dabartinis jūsų verslas, visuomet yra būdų, kaip galite sudominti savo potencialius investuotojus.

Potencialios sėkmės indikatoriai

Kaip žinia, egzistuoja tiek teigiami, tiek ir neigiami indikatoriai. Tiesą sakant, didelis dėmesys problemai, kurią turėtų spręsti jūsų verslas, yra vienas iš didžiausių ir svarbiausių indikatorių. Tuo tarpu, jei jūs bandote susitelkti tik į problemos, su kuria susiduriate būtent jūs, sprendimą – tai neigiamas veiksnys. Jei jūsų tikslas neturės nieko bendro su jūsų potencialiais klientais, anksčiau ar vėliau patirsite nesėkmę.

Dar vienas neigiamas indikatorius, kuris yra būdingas nemenkai daliai „startuolių“ įkūrėjų – tai netinkamas požiūris į savo vykdomą komercinę veiklą – jų teigimu jie verslą pradėjo siekdami neturėti viršininko ir galėdami dirbti tik tiek, kiek jie patys to nori. Patikėkite, tai tikrai nėra sėkmingo „startuolio“ pamatinės idėjos. Tokiu požiūriu besivadovaujančio verslininko nesirinktų nei vienas investuotojas.

X faktorius, kuris svarbus investuotojams

Galiausiai, investuotojai labai didelį dėmesį linkę skirti vienam labai svarbiam veiksniui – tai natūraliam gebėjimui viską įgyvendinti ne tik greitai, tačiau taip pat atlikti ir reikiamus veiksmus. Trumpiau tariant, reikia turėti talentą.

Jei verslo savininkas nuo pačių pirmųjų savo verslo vystymo dienų nenukrypsta nuo pagrindinio kurso ir daro visą tai, kas turi tiesioginės teigiamos įtakos potencialių klientų patirčiai, įmonės vidinei aplinkai ir siekiams bei pagrindiniam tikslui – tuomet tikimybė, kad verslas taps sėkmingu, yra labai didelė.

LEAVE A REPLY